Returpolicy

1. Om The Running Company

Välkommen till www.therunningcompany.se (Running Flamingos AB, org.nr 559292-7163)  och vår webbplats. Användning av denna webbplats regleras av dessa Allmänna villkor och vi uppmanar dig att läsa villkoren innan du använder webbplatsen.

Information som tillhandahålls av oss på denna webbplats får endast användas för informationssyfte och för beställning av våra produkter eller tjänster. Genom användning eller nedladdning av material eller beställning av produkter eller tjänster från denna webbplats accepterar du de villkor som anges nedan.

Företaget har sitt säte i Älvdalen, Dalarna. Företagets postadress är Mässvägen 36, 796 31 Älvdalen. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@therunningcompany.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du kontakta oss via e-post info@therunningcompany.se

3. Leverans

  • Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@therunningcompany.se

4. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms, eller 12% på kosttillskott.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

5. Ångerrätt / Retur

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
  • Returkostnaden står köparen för och du väljer själv hur du vill returnera paketet.
  • VIKTIGT: Kom ihåg att fylla i returschema som följer med i ditt paket (baksidan av detta blad) och skicka med i ditt returpaket.
  • Behöver du ett nytt returschema kan du ladda hem det här

Villkor för retur

  • Allt original emballage måste returneras med produkten
  • Produkten ska packas i sitt egna emballage så att produkten inte skadas under frakten och kan användas vidare.
  • Varan ska vara i samma skick som du tog emot den (den ska framstå som ny och oanvänd)
  • Har varan blivit använd på ett sätt att den inte framstår som ny så kommer vi kommer vi att bedöma varan och hålla inne värdeförlusten på det belopp som ska återbetalas.
  • Om originalförpackningen saknas eller har skadats till följd av att den inte har slagits in / tejpats direkt på eller skrivits på så kommer vi att hålla inne 200 SEK från det återbetalade beloppet.

Återbetalning

  • Återbetalning sker när vi har tagit emot och behandlat din retur. Har du använt kortbetalning tar det normalt 2-5 st arbetsdagar innan pengarna är tillbaka på ditt konto. Detsamma gäller om du har använt en Walley-faktura. Om fakturan inte har betalats kommer varan att raderas från fakturan efter att återbetalningen genomförts i vårt system. Kontakta Walley kundtjänst om du vill frysa en faktura i väntan på en behandlad retur.
  • Paketet skickas till denna adress:
    Running Flamingos AB
    Dalgatan 71a
    796 31 Älvdalen
  • Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

6. Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@therunningcompany.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Varukorg
Scroll to Top